Положення та допоміжні матеріали
ПОЛОЖЕННЯ Інституту фізіології рослин і генетики НАН України:
►Положення про приймальну комісію Інституту
►Положення про апеляційну комісію Інституту
►Положення про оцінювання результатів навчання в аспірантурі Інституту
►Положення про випусковий відділ Інституту
►Положення про порядок визнання в Інституті результатів навчання, отриманих у неформальній освіті
►Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності в Інституті
►Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин в Інституті
Нормативно-правові акти:
►Закон України «Про вишу освіту»
►Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність»
Національна рамка кваліфікацій (НРК) – це системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів освіти. Кожен рівень характеризується сукупністю компетентностей особистості, знань, умінь, навичок та здатностей застосовувати знання. 25.06.2019 р. замість 11 кваліфікаційних рівнів, як це було раніше, затверджено 10, а з 02.07.2020 р. – 8 кваліфікаційних рівнів.
Кваліфікації вищої освіти відповідають (п. 6): молодший бакалавр – 5 рівню НРК та короткому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти; бакалавр – 6 рівню НРК та першому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти; магістр – 7 рівню НРК та другому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти; доктор філософії – 8 рівню НРК та третьому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти, доктор наук – 8 рівню НРК.
У п. 15 «Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)» передбачено:
"Аспіранти (ад’юнкти) і докторанти зобов’язані виконувати всі обов’язки здобувачів вищої освіти, визначені Законом України “Про вищу освіту”. З метою забезпечення належного проведення наукових досліджень аспіранти (ад’юнкти) і докторанти також зобов’язані:
дотримуватися принципів академічної доброчесності, морально-етичних норм і стандартів поведінки дослідників у відповідній галузі (професії), встановлених закладом вищої освіти (науковою установою);
виконувати індивідуальний план наукової роботи та систематично звітувати про хід його виконання на засіданні кафедри, відділу, лабораторії чи іншого підрозділу закладу вищої освіти (наукової установи), який уповноважений для цього його вченою радою;
подати до спеціалізованої вченої ради свої наукові досягнення у вигляді дисертації (для аспірантів і ад’юнктів) та у вигляді дисертації, або опублікованої монографії, або за сукупністю опублікованих у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях статей (для докторантів) у спеціалізованій вченій раді."
Щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти:
►Нова редакція «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти» (ухвалено на Міністерській конференції 14-15 травня 2015 року)
Про академічну доброчесність:
►Стаття 42. Академічна доброчесність (Закон України «Про освіту»)
►Інформаційні матеріали на сайті Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
►Впровадження кодексів честі. Проект сприяння академічній доброчесності в Україні
Про підготовку в аспірантурі з філософії та іноземної мови:
►Розпорядження Президії НАН України «Про забезпечення виконання в НАН України освітньої складової освітньо-наукової програми аспірантури з загальнонаукових філософських та мовних компетентностей» від 30.05.2016 № 328
Відповідно до п. 27 Постанови КМУ від 23 березня 2016 р. № 261 «Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)» аспірант, який підтвердив рівень свого знання іноземної мови, зокрема англійської, дійсним сертифікатом тестів TOEFL, або International English Language Testing System, або сертифікатом Сambridge English Language Assessment, на рівні С1 Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, має право:
на зарахування відповідних кредитів, передбачених освітньо-науковою програмою, як таких, що виконані у повному обсязі;
на використання обсягу навчального навантаження, передбаченого для набуття мовних компетентностей, для здобуття інших компетентностей (за погодженням з науковим керівником).
Про проживання іногородніх аспірантів наукових установ НАН України денної форми навчання в гуртожитках на час навчання в аспірантурі та про прикріплення аспірантів денної форми навчання на медичне обслуговування до медичних закладів НАН України:
►Розпорядження Президії НАН України «Про Про забезпечення аспірантів наукових установ НАН України гуртожитками та надання їм медичних послуг» від 24.05.2016 № 310
Про рівноправ'я, боротьбу із сексуальними домаганнями та дискримінацією:
►Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»